דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם היתרונות הבריאותיים של שמן קוקוס ? 

מאת    [ 29/01/2015 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2820 פעמים ]

חשיבות התזונה הנכונה והבריאה מתגברת בישראל ואיתה גם החשיבות של מזונות על. מזונות אלו הן מזונות מאוד בריאים שתוספת שלהם תזונה היומית מעניק מגוון רחב של השפעות בריאותיות נפלאות. שמן קוקוס הוא אחד מכמה מאכלים שיכולים להיות מסווגים בתור מזון על. בשמן זה מתקיים שילוב מאוד ייחודי של חומצות שומן. השילוב הייחודי שלהם בשמן משפיע על הגוף במגוון של יתרונות שגובו במחקרים שונים שבוצעו. כדי שתכירו יותר על שמן הקוקוס הנה חמישה יתרונות בריאותיים שלו:


    • מסייע בריפוי מחלות – שמן קוקוס נחשב במקומות רבים לתרופה טבעית, כמו הרבה מזונות מקבוצת מזון על. השמן מכיל הרבה שומן רווי והרבה חומצות שומן מיוחדות הנקראות טריגליצרידים. לחומצות אלו יש הרכב גנטי שונה מחומצות שומן אחרות שקיימות בבשר ובירקות ופירות אחרים. בגלל השינוי הגנטי המיוחד שלהם הם מתפרקות מהר יותר ומאפשרות לכבד לעבוד בצורה יעילה יותר. מחקרים הוכיחו שהפירוק המהיר הזה מסייע לחולים במחלת האפילפסיה ולהתמודדות של חולי אלצהיימר עם תסמיני המחלה.
    • מזרז שריפת שומן – מחקרים רבים כבר מזמן גילו שהרכב המזון שאנו אוכלים משפיע רבות על יכולת שריפת השומן שלנו. כעיקרון, ככל שהגוף שורף באפקטיביות רבה יותר את השומן, ככה קל לנו יותר לרדת במשקל או לחילופין לא לעלות במשקל. צריכה יומית של שמן קוקוס מכניסה לגוף חומצות שומן רווי המתפרקות במהירות רבה יותר בקיבה ומאפשרות לגוף להמשיך ולשרוף שומן במהירות רבה יותר. א אם אתם צורכים שמן קוקוס אתם מזרזים את תהליך שריפת השומנים בגוף ובכך מסייעים לגוף לתפקד בצורה טובה יותר מבחינת אגירת השומן.
    • מחזק את המערכת החיסונית – בשמן הקוקוס יש חומצה מיוחדת הנקראת "לאורין". לחומצה הזאת יש נוכחות רבה בשמן הקוקוס. "לאורין" הורגת חיידקים, וירוסים, פטריות, ובנוסף עוזרת להדוף זיהומים שונים בגוף. אז צריכה של שמן קוקוס מחזק את המערכת החיסונית שלנו.
    • הפחתת תחושת הרעב – בגלל שהגוף שלנו שורף יותר שומן כאשר אנו צורכים שמן קוקוס, אנו מקבלים עוד תופעת לוואי נהדרת והוא ירידה בתחושת הרעב. הגוף שורף שומן בצורה יעילה יותר, אז הגוף פחות זקוק לאנרגיה, כאשר הגוף זקוק פחות לאנרגיה אנו פחות רעבים. זהו תהליך טבעי ונהדר שאנו מקבלים מצריכה של יותר שמן קוקוס.
    • ירידת כולסטרול – שמן קוקוס מכיל חומצות שומן רווי אשר מורידות את הכולסטרול. כאשר צורכים יותר שומן רווי משומן לא רווי, רמת הכולסטרול בגוף מתקנת את עצמה ויורדת. כולסטרול גבוה הוא סכנה בריאותית וחשוב לצרוך יותר שומן רווי מאשר שומן לא רווי. מחקרים רבים גיבו את העניין הזה וגם הראו שצריכת שמן קוקוס הכי יעלה בהורדת כולסטרול על פני שמנים בריאותיים אחרים.

שמן קוקוס הוא מוצר נפלא ובריא מאוד. כל אחד מחמשת היתרונות הללו הם סיבה נהדרת להתחיל ולצרוך שמן קוקוס. ניתן למצוא מגוון רחב של מתכונים המשלבים שמן קוקוס עם מאכלים טעימים שמתאימים לכל אחד.

ערן רגב,
תזונה בריאה - מזון על




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב